وبلاگ

روش شستشوی شال و روسری

روش شستشوی شال و روسری
اغلب افراد به شستشوی شال و روسری خود کمتر از لباس های دیگر اهمیت می دهند. مثلا آنقدر که در شستشوی لباس های خود حساسیت به خرج داده و دقت می کنند، در شستشوی روسری خود دقت نکرده و فقط آنها را می شویند! اما واقعیت این است که شال و روسری نیز مانند دیگر بخش های تشکیل دهنده یک استایل مهم بوده و حتی نقش پررنگ تری ایفا می کند. چرا که شال و روسری بخش تکمیل کننده استایل است و بدون آنها یک استایل زنانه تقریبا ناقص خواهد بود.
روسری نخی پلنگی میس رز

علاوه بر این اگر به روش شستشوی شال و روسری دقت نکنیم و آنها را با هر روش دلخواهی بشوییم، احتمال آسیب دیدگی آنها را افزایش داده و سبب کاهش طول عمرشان می شویم. لذا در نهایت مجبوریم مجددا برای خرید شال و روسری و صرف هزینه، اقدام کنیم.

در نتیجه روش شستشوی شال و روسری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید با در نظر گرفتن جنس، مدل و رنگ آنها اقدام به شستشو کنیم. اما روش صحیح شستشوی شال و روسری چیست؟

روسری نخی کد 378-8

بهترین روش شستشوی شال و روسری

بهترین روش برای شستشوی شال و روسری روشی است که کمترین آسیب را به آن وارد کرده و سبب افزایش طول عمر آن شود. برای شستشوی هر شال و روسری متناسب با جنس و مدل آن، یک روش ایده آل وجود دارد. اما چند فاکتور اصلی و مهم را در شستشوی همه شال و روسری ها باید مورد توجه قرار داد. در ادامه برخی از مهم ترین فاکتورها را ذکر خواهیم کرد.

روسری نخی طرح قلب و زنجیر

توجه به برچسب راهنما

نخستین کاری که برای پیدا کردن روش شستشوی شال و روسری خود باید انجام دهید، چک کردن برچسب راهنمای دوخته شده بر روی آن است. اغلب شال و روسری ها یک برچسب راهنما دارند که به صورت یه تکه پارچه دوخته شده بر روی آنها است.

روی این برچسب کلیه نکاتی که برای نگهداری و شستشوی آن شال یا روسری لازم است ذکر شده و با رعایت این نکات، می توانید از شال و روسری یا مینی اسکارف خود برای مدت طولانی و با همان کیفیت اولیه، استفاده کنید.

روسری نخی طرح شکوفه

دمای آب

برای شستشوی شال و روسری نباید از آب با هر دمایی استفاده کرد. همان طور که می دانید شال و روسری ها معمولا ظریف بوده و روش شستشوی آنها در پایداری کیفیت و عمرشان بسیار اهمیت دارد. به صورت کلی برای شستشوی همه شال و روسری ها نباید از آب گرم استفاده کرد.

آب گرم در تار و پود شال و روسری نفوذ کرده و الیاف آنها را شل می کند. در نهایت شال یا روسری حالت اولیه و اصلی خود را از دست داده و اصطلاحا دفرمه می شود. بنابراین برای شستشوی آنها باید از آب ولرم رو به سردی استفاده کنید.

روسری حریر کرپ طرح chanell

مواد شوینده

یکی از موارد مهم در روش شستشوی شال و روسری، در نظر گرفتن موارد شوینده است. برای شستشوی شال و روسری بخصوص روسری مشکی نباید از موارد شوینده قوی استفاده کرد؛ چرا که این موارد به پارچه شال روسری آسیب زده و طول عمر آن را کاهش می دهد.

بهترین مواد شوینده برای این کار، استفاده از شامپو است. برای شستن شال یا روسری از شامپو استفاده کرده و به افزایش طول عمر آن کمک کنید. در صورتی که بعد از رسیدن آب به شال و روسری متوجه خروج رنگ از آن شدید، یعنی شال یا روسری شما در حال رنگ دادن است. در این شرایط از زدن شامپو به آن به صورت جدی خودداری کرده و شستشو را با آب خالی ادامه دهید.

روسری ژاکارد طرح پیچازی

شستشو با دست یا ماشین لباسشویی؟

بهترین روش شستشوی شال و روسری، شستشو با دست است و توصیه می شود از شستن آنها با ماشین لباسشویی خودداری کنید. شستشو با دست کمترین آسیب را به شال و روسری میزند و سبب افزایش طول عمر آنها می شود. شستشوی اصولی یکی از الزامات مهم در نحوه نگهداری از شال و روسری است.

خشک کردن

برخی از افراد برای خشک کردن شال و روسری خود بعد از شستشو، از بخاری یا شوفاژ استفاده می کنند. برخی دیگر شال و روسری را زیر نور آفتاب قرار داده و اجازه می دهند تا با پرتو های نور خورشید خشک شود. اما این روش ها اشتباه بوده و سبب آسیب رسانی به شال و روسری می شود.

روسری نخی طرح هرمس سبز

بهترین راه برای خشک کردن شال و روسری قرار دادن آن بر روی یک سطح صاف در هوای آزاد و به دور از نور خورشید است. شال یا روسری خود را در چنین مکانی قرار داده و اجازه دهید تا به حالت طبیعی خود خشک شود. اگر در فصل زمستان بودیم، می توان آن را به داخل خانه آورد و بر روی یک سطح صاف قرار داد تا خشک شود.

اتو کردن

برخی از افراد برای از بین بردن چروک های موجود بر روی شال و  روسری، از اتو استفاده می کنند. استفاده از اتو به صورت مستقیم می تواند سبب آسیب رسانی به شال و روسری، علی الخصوص روسری دخترانه شود. به همین علت نباید اتو را به صورت مستقیم بر روی شال و روسری قرار داد. شال یا روسری را پهن کرده و بر روی آن یک پارچه نخی سفید قرار دهید و بعد از آن شروع به اتو کشیدن کنید.

روسری نخی طرح رایلی

سخن پایانی

در این مطلب راجع به روش شستشوی شال و روسری صحبت کرده و همه موارد مهم  و موثر در این امر را ذکر کردیم. با رعایت این نکات در شستشوی شال و روسری های خود، می توانید طول عمر آنها را افزایش دهید و از خریدهای اضافه جلوگیری کنید. علاوه بر این ها نکات ریز دیگری هستند که با رعایت آنها نیز می توانید کیفیت شال و روسری خود را برای زمان های طولانی حفظ کنید.

اما نکات اصلی و ریشه دار در روش شستشوی شال و روسری همین نکاتی بود که ذکر کردیم. اگر نکات دیگری مد نظر دارید که در شستشوی شال و روسری خود از آن ها استفاده می کنید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید