وبلاگ

نحوه نگهداری از شال و روسری

نحوه نگهداری از شال و روسری

همان طور که می دانید، معمولا قیمت شال و روسری از دیگر بخش های تشکیل دهنده یک استایل کمتر است. به همین علت گاهی خانم ها به نگهداری از آن اهمیت کمتری می دهند. همچنین بعضی از خانم ها نحوه نگهداری از شال و روسری جدید خود به روش اصولی بلد نیستند. این افراد معمولا به دفعات شال و روسری می خرند اما همواره به شال و روسری نیاز دارند. چرا که شال و روسری های آن ها طول عمر کوتاهی داشته و به علت مراقبت اشتباه و یا ناکافی، شال و روسری های خود را از دست می دهند و به حالتی می رسند که دیگر قابل استفاده نیستند. در ادامه نکاتی راجع به نحوه نگهداری از شال و روسری خواهیم گفت که با رعایت آن ها می توانید شال و روسری خود را با کیفیت اولیه حفظ کنید و از خرید های مداوم بی نیاز شوید.

شستشوی صحیح و اصولی

در شستشوی شال و روسری نیز مانند شستشوی سایر لباس ها، به یک شیوه صحیح و اصولی نیاز دارید. اینکه هر شال و روسری را با چه شیوه ای بشویید، بستگی به جنس آن دارد. برخی از شال و روسری ها هستند که در دمای خاصی باید شسته شوند. برخی دیگر از آنها وجود دارند که حتما باید با مایع شستشوی خاص شسته شوند. اما چیزی که در شستشوی شال و روسری ها با هر جنسی که باشند بسیار مهم است، این است که ترجیحا آنها را با دست بشویید. با قرار دادن شال و روسری در ماشین لباسشویی، آن ها در ماشین و در میان لباس ها تاب می خورند و دچار افت کیفیت می شوند. این افت کیفیت هم در رنگ و هم در جنس آن ها تاثیر گذار است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که شستشوی شال و روسری های خودتان را با دست اقدام بشویید.

از بین بردن لکه ها

برای نابود کردن لکه های شال و روسری خود، نباید از شوینده های قوی استفاده کنید. چرا که استفاده کردن از شوینده های قوی، سبب از بین رفتن رنگ اصلی آن ها شده  و همچنین با آسیب دیدن بافت پارچه، طول عمر آن ها نیز کاهش پیدا می کند. یکی از بهترین مواد ها برای از بین بردن لکه، جوش شیرین است. جوش شیرین یک پودر بسیار قوی و غیر شیمیایی است که برای از بین بردن لکه های شال و روسری، می توانید کمی از این پودر را بر روی پارچه ریخته و به آرامی شروع به شستن آن کنید. بعد از گذشت چند دقیقه شاهد از بین رفتن لکه به طرز معجزه آسایی خواهید بود.

شیوه صحیح اتو کردن

در اتو کردن شال و روسری باید نهایت دقت خود را به کار ببرید. برخی از شال و روسری ها که درصد پلاستیک قابل توجهی دارند، به محض دیدن دما جمع شده و حالت اصلی آن ها از بین می روند. به عبارتی دیگر، این نوع ازشال و روسری ها در سریع ترین حالت ممکن می سوزند. یکی از راه های جلوگیری از این مشکل، این است که شال و روسری های خود را به صورت غیر مستقیم اتو کنید. یعنی بر روی شال یا روسری خود، یک تکه پارچه نخی پهن کرده و بعد از آن شروع به اتو کشیدن کنید. به این ترتیب از وارد شدن هر گونه آسیبی به شال یا روسری خود جلوگیری کرده اید. ضمنا با این شیوه اتو کشیدن، شال و روسری شما براق نیز نخواهد شد و کیفیت آن به خوبی حفظ می شود.

استفاده از چوب لباسی

یکی از بزرگترین دغدغه خانم ها در نحوه نگهداری از شال و روسری، نوع قرار دادن آن ها در کمد است. اگر شال و روسری خود را به صورت تا کرده در کمد یا کشو قرار دهید، خط تا بر روی آن ها افتاده و نیاز مداوم به اتو کردن دارند. اگر بدون اتو این کار را انجام دهید، شال و روسری های شما چروک شده و مجددا برای هربار استفاده، به اتو کردن نیاز دارند. بنابراین بهترین راه برای قرار دادن شال و روسری در کمد لباس ها، استفاده از چوب لباسی برای آویزان کردن آن ها است. به این ترتیب هم نظم را رعایت می کنید و هم از چروک شدن شال و روسری های خود جلوگیری کرده اید. علاوه بر چوب لباسی های معمولی، چوب لباسی های مخصوص شال و روسری نیز وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرده و شال و روسری خود را مانند روز اول نگه داری کنید.

محل نگهداری

یکی دیگر از نکات مهم در نحوه نگهداری از شال و روسری، انتخاب یک محل نگهداری مناسب برای آن ها است. پرتو های نور آفتاب می تواند بر الیاف پارچه تاثیر گذار باشد و سبب تغیر رنگ یا از بین رفتن بافت آن شود. همچنین در صورت قرار دادن شال و روسری های خود در معرض نور آفتاب، شاهد کش آمدن پارچه و از بین رفتن فرم اصلی آن خواهید بود. بنابراین از قرار دادن شال و روسری ها در معرض نور آفتاب به صورت جدی خودداری کرده و ان ها را جایی قرار دهید که نور خورشید به آن جا نرسد. بهترین محل برای نگهداری از شال و روسری ها، درون کمد و بر روی چوب لباسی است که در بالا گفتیم. اما اگر شال و روسری هایی دارید که به مدت طولانی از آن ها استفاده نمی کنید، توصیه می کنیم که هر چند مدت یک بار، ان ها را از کمد خارج کرده و اجازه رسیدن هوای آزاد به آن ها بدهید. با این کار هم از گرفتن بوی بد و کهنگی به آن ها جلوگیری کرده اید و هم خطرات احتمالی مانند بیدزدگی را از بین برده اید. در نتیجه، با انتخاب یک محل مناسب برای نگهداری از شال و روسری های خود، می توانید تا میزان زیادی طول عمر آن ها را افزایش داده و به خوبی از آن ها استفاده کنید.

نتیجه گیری

برای اینکه به صورت مداوم نیاز به خرید شال و روسری نداشته باشیم، باید نحوه نگهداری از شال و روسری را بدانیم و آن ها را در شرایط و حالات مناسب قرار دهیم. در این مقاله نکاتی را گفتیم که با استفاده از ان ها می توانید از شال و روسری های خود به آسانی نگهداری کرده و سبب افزایش طول عمر آن ها شوید.

بعد از مطالعه متن بالا، ما را در بخش نظرات همراهی کرده و بگویید که شما برای نگهداری از شال و روسری های خود، از چه شیوه های دیگری استفاده می کنید یا چه نکاتی را به کار می برید؟

دیدگاهتان را بنویسید