وبلاگ

روسری قواره بزرگ یا قواره کوچک؟

روسری قواره بزرگ بخریم یا قواره کوچک؟

خانم هایی که معمولا از روسری زنانه استفاده کرده و آن را به شال ترجیح می دهند، اغلب به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول خانم های محجبه ای هستند که هنگام استفاده از روسری، حجاب خود را به صورت کامل رعایت کرده و روسری را به دور گردی صورت خود می بندند. دسته دوم خانم های بزرگسال هستند. این خانم ها نیز معمولا استفاده از روسری را به شال ترجیح داده و با آن احساس راحتی بیشتری دارند. البته باید به این نکته توجه کرد که همه خانم هایی که از روسری استفاده می کنند در این دو دسته قرار نگرفته و افراد دیگری نیز وجود دارند.

اما یکی از دغدغه های همیشگی خانم هایی که از روسری استفاده می کنند، این است که نمی دانند چه سایز روسری باید بخرند. در فروشگاه های شال و روسری فیزیکی و مجازی، همواره به این فکر می کنند که روسری قواره بزرگ بخریم یا قواره کوچک؟ در ادامه با ما همراه باشید تا راجع به این موضوع با هم صحبت کنیم. قصد ارائه نکاتی را داریم که با در نظر گرفتن آن ها، انتخاب راحت تری برای خرید روسری خواهید داشت.

قواره های روسری

همان طور که خودتان هم می دانید، روسری ها در قواره های مختلفی وجود دارند که استفاده از هر کدام از قواره ها، به مواردی بستگی دارد. به عبارتی دیگر، هر کدام از قواره های روسری برای افراد و مکان هایی مناسب هستند. در ادامه قواره های متداول روسری ها را شرح خواهیم داد و می گوییم که هر کدام برای چه مواردی مناسب هستند. به این ترتیب شما به آسانی به پاسخ سوال “روسری قواره بزرگ بخریم یا قواره کوچک؟” خواهید رسید.

قواره کوچک

اندازه روسری های قواره کوچک نهایتا 100 یا 110 سانتی متر می رسد. روسری قواره کوچک معمولا برای کودکان استفاده می شود. البته از روسری های قواره کوچک به عنوان دستمال سر، دستمال گردن، مینی اسکارف و … نیز استفاده می شود. بنابراین با استفاده از یک روسری قواره کوچک می توانید استایلی مدرن و زیبا بسازید. افرادی که به این مدل استایل ها علاقه مند هستند، معمولا در هنگام خرید روسری، روسری های قواره  کوچک را انتخاب می کنند و علاقه ای به روسری های قواره بزرگ ندارند.

قواره متوسط

روسری هایی قواره متوسط اندازه ای حدود 110 تا 140 سانتی متری دارند. روسری های قواره متوسط پر کاربرد ترین روسری ها در میان خانم ها هستند. از این روسری ها بسته به جنس و طرح آن ها، در اغلب مکان ها و مجالس استفاده می شود. روسری های قواره متوسط در مجالس نیز توسط خانم های شیک پوش استفاده می شود. این روسری ها با یک گره در جلوی گردن بسته شده و مانع از نمایش طرح های مانتوی مجلسی خانم ها نخواهد شد؛ بنابراین هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید.

قواره بزرگ

روسری های قواره بزرگ معمولا از اندازه 140 سانتی متر شروع شده و تا 200 سانتی متر ادامه دارند. استفاده از این روسری ها به علت اندازه بزرگی که دارند، بسیار راحت است و برای نگه داشتن آن ها روی سر خود هیچ نگرانی نخواهید داشت. خانم های محجبه و خانم های چادری از جمله طرفداران پر و پا قرص روسری های قواره بزرگ هستند و تعداد زیادی از آن ها را در کمد خود دارند. روسری های قواره بزرگ در فصل زمستان نیز از سرمای آزار دهنده جلوگیری کرده و برخی از خانم ها از جنس گرم روسری های قواره بزرگ، به عنوان شال گردن استفاده کرده و آن را با مدل های زیبایی به دور گردن خود می پیچند. این افراد معمولا در دسته افراد با سلیقه در جامعه قرار می گیرند و معمولا دارای استایل های شیک و زیبا و با سلیقه هستند.

تاثیر جنس پارچه در انتخاب قواره روسری

هنگام فکر کردن به اینکه روسری قواره بزرگ بخریم یا قواره کوچک؟ باید به این نکته توجه کنید که یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در این مورد، جنس پارچه است. در زمان انتخاب قواره روسری مورد نظر، باید به جنس پارچه آن توجه کنیم. مثلا اگر قصد خرید یک روسری قواره بزرگ را دارید، باید بدانید که جنس ساتن و جنس های لیز برای این سایز روسری مناسب نیستند و به تعدد از روی سر لیز می خورند. بنابراین روسری های قواره بزرگ با جنس ساتن برای خانم هایی که روی این موضوع حساسیت دارند و یا چادری هستند، مناسب نیست.

مثال دیگری که می توانیم برای این موضوع بزنیم، روسری های قواره بزرگ با پارچه ضخیم هستند. در هنگام خرید و انتخاب قواره روسری باید به این نکته توجه کنید که روسری هایی با قواره بزرگ که دارای پارچه ضخیم هستند، برای استفاده در فصل بهار و تابستان مناسب نبوده و سبب گرما زدگی شما خواهند شد. در نتیجه در زمان انتخاب قواره روسری باید به جنس پارچه نیز توجه کرد و با توجه به نیاز خود و در نظر گرفتن جنس روسری مورد نیاز، به انتخاب روسری با قواره مناسب بپردازیم.

تاثیر قواره در قیمت روسری

همان طور که می دانید در دوخت روسری های قواره بزرگ از پارچه بیشتری استفاده شده است. در روسری های قواره بزرگی که طرح دار هستند زمان زیادی برای طراحی صرف شده است. بنابراین واضح است که روسری هایی که قواره بزرگ تری دارند، دارای قیمت بیشتری نیز هستند. به بیانی دیگر، معمولا هرچه اندازه قواره روسری بزرگ تر شود، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. البته این مقایسه زمانی اتفاق می افتد که جنس هر دو روسری یکسان باشد و تنها اندازه قواره آن ها با هم فرق کند. در غیر این صورت ممکن است این مقایسه درست نباشد؛ مثلا در مقایسه یک روسری قواره متوسط ساتن با دور دوزی با یک روسری قواره بزرگ نخی نمی توان گفتن که قیمت روسری قواره بزرگ بیشتر است.

سخن آخر

در این مقاله راجع به نکات مهم در تصمیم گیری برای خرید روسری با قواره بزرگ یا قواره کوچک صحبت کردیم. احتمالا برای همه ما پیش آمده که در هنگام خرید روسری، سوال “روسری قواره بزرگ بخریم یا قواره کوچک؟” ذهنمان را مشغول و تصمیم گیری برای خرید را سخت کرده. بنابراین با مطالعه متن بالا، می توان راحت تر تصمیم گرفته و قواره مدنظر روسری خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید